Vitsippan

2009-05-29

Äntligen hemma igen

Var till min barnmorska i går morse, hon tog alla prover som vanligt och dom såg väl inte direkt bra ut hade 2 i äggvite och 150/100 i blodtryck, hade även gått upp 5 kilo på två veckor. Säger bara en sak vatten! är så sväld i hela kroppen så när ett blodprov skulle tas så hittades ingen ven för allt vatten=( gick dock bra till slut när dom tog från handen i stället.
I alla fall så vart jag skickad till Falun för att kollas upp lite extra, Där kollade dom lillens kurva mitt blodtryck, ultraljud m.m. Vart inlagd över natten för att hållas koll på. Har nu fått permission över helgen med stränga order om att inte göra nått alls, ska dit på Måndag igen för att kollas. Hoppas att allt ser bättre ut då så att jag får åka hem, är inge kul ju att sova själv på ett sjukhus, snacka om liten man känner sig då. Jag hade en sån tur att jag hade Mamma med mig dit som stöd och så kom Anders dit med bra böcker och Godis och dricka. Dom är så bäst!
Håller nu tummarna för att jag inte ska bli sämre så att lillen måste komma tidigare än beräknat, han mår bara bra att få vara kvar och växa lite till, Fick höra i går att han väger 3kilo nu redan så han är ju redan en stor kille=)
Ska ta och mysa med mina underbara killar här hemma nu!
Xoxo Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar